FENOMENA AKUN ANONIM DI KALANGAN MAHASISWA DAN MAHASISWI BROADCASTING FIKOM UNIVERSITAS MERCU BUANA: SEBUAH STUDI KASUS
Abstract
The research entitled Anonymous Account Phenomenon among College Students and Students of the Faculty of Communication, Mercu Buana University is driven by technological developments in this case Instagram social media. This study aims to find and analyze the factors that encourage informants to have anonymous accounts on Instagram by interviewing a number of informants. This study uses the Social Construction Theory of Technology which explains the attraction relationship between technology and social groups of its users. This research uses case study method with collection method by interview, literature study, and documentation. The results showed that first, the use of anonymous accounts was strongly influenced by peers. Second, that technology in this case Instagram answers the informant's need for validation and for freedom of expression among informants. Third, having and being active on anonymous accounts has become a practice or culture among informants.Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak kepada jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Creative Commons Attribution CC BY yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karyanya dengan pengakuan kepenulisan karya dan publikasi awal di jurnal ini.
Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari karya versi jurnal yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusi atau menerbitkannya dalam buku), dengan pengakuan atas publikasi awal di jurnal ini.
Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman karena hal ini dapat menghasilkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang dipublikasikan.


